Pengikut Blog Ini

Monday, May 25, 2009

Kisah Si Lelaki Dan Si Perempuan....


Ade satu kisah dahulu kala.. Seorang lelaki yang bersimpati terhadap rakan perempuannya yang dikecewakan oleh kekasih nya. Kisahnya bermula apabila tanpa sengaja si lelaki terserempak dengan rakan perempuannya itu.

Oleh kerna si perempuan itu tidak tahu kemana arah tujunya maka si lelaki itu mengajaknya untuk bersama-sama menenangkan fikiran. Si perempuan itu menceritakan segala permasalahannya kepada si lelaki tersebut.

Si lelaki dengan penuh dedikasi memberikan pendapat tentang permasalahan yang dihadapi oleh si perempuan. Maka daripada situlah mereka berhubungan dengan lebih rapat. Daripada rakan yang hanya dikenali dari jauh, si lelaki dapat berkenalan dengan lebih rapat dengan si perempuan.

Hari berganti hari. Dalam diam si lelaki menaruh perasaan terhadap rakan perempuannya itu walaupun dia tahu yang si perempuan itu sangat sayang kepada kekasihnya itu. Oleh sebab itu, si lelaki terus berusaha menyokong si perempuan yang telah hilang semangatnya dek penangan kekasihnya yang curang itu.

Si lelaki sanggup berkorban apa saja demi si perempuan itu walaupun dia tahu yang si perempuan tidak akan mungkin memandang kepadanya. Apabila ada cerita tersebar yang mengatakan si lelaki cuba untuk menakluk hati si perempuan maka dengan tidak semena-mena si perempuan menjauhkan dirinya daripada si lelaki.

Maka si lelaki merasa sedikit terkilan kerna segala pengorbanan nya kepada si perempuan seolah-olah tidak dihargai. Bukanlah mengharapkan balasan tetapi cukuplah sekadar ucapan terima kasih. Tidak pernah terlintas di fikiran si lelaki untuk menagih kasih daripada si perempuan walaupun si lelaki pernah berperasaan sedemikian.

Mungkin sehingga kini si perempuan masih lagi berasakan sedemikian..

No comments:

Post a Comment