Pengikut Blog Ini

Monday, May 25, 2009

Rampasan Kuasa Dalam PPP..?



Nampaknya PPP masih tidak lagi stabil untuk menjadi sebuah perti yang memperjuangkan hak rakyat. Kisah pergolakan dalaman PPP semakin meruncing apabila T.Murugiah yang telah dipecat daripada parti itu bertindak mengishtiharkan dirinya sebagai presiden parti setelah mengadakan EGM semalam. (klik sini)

Walaubagaimanapun, M.Kayveas menafikan perlantikan itu dengan mengatakan bahawa perlantikan itu tidak sah dan melanggar perlembagaan parti. Dalam erti kata lainnya, PPP semakin celaru dan haru dek kerna perebutan kuasa dalam parti. Boleh lah diibaratkan sebagai satu badan yang mempunyai dua kepala; cacat..!

EGM yang diadakan itu tidak dihadiri oleh Kayveas yang menghadiri Perhimpunan Agung PPP di Johor Bharu. Bolehkah senario terbaru yang berlaku dalam PPP ini ditafsirkan sebagai rampasan kuasa..?

Mungkin ini adalah jangkitan daripada Perak yang mempunyai 2 Menteri Besar. Yang membezakannya adalah di Perak antara BN dan PR. Tetapi dalam PPP melibatkan 2 pemimpin dalam BN.

Nampaknya, PPP semakin tidak sehaluan. Dalam satu kapal ada 2 nakhoda. Satu nak ke kiri, satu lagi nak ke kanan. Mana mungkin satu kapal dapat menghala ke dua arah yang berbeza pada waktu yang sama. Tapi itulah yang telah berlaku dalam PPP sekarang.

Nampaknya satu lagi cabaran buat Najib datang tidak di undang...

p/s : Apa kata Najib...

No comments:

Post a Comment