Pengikut Blog Ini

Tuesday, May 26, 2009

Selamat Datang Ke Peringkat Tertinggi




Entri yang sebelumnya aku cerita pasal dramatiknya EPL musim ini dengan tersingkirnya kelab-kelab berpengaruh seperti Newcastle dan Boro.

Tapi entri kali ni aku nak bagi tabik hormat kepada pasukan-pasukan yang dinaikkan pangkat ke liga perdana musim depan. Pasukan-pasukan tersebut ialah Wolverhampton Wanderes, Birmingham City, dan Burnley.

Tiga pasukan ini adalah tiga pasukan terbaik daripada Liga Kejuaraan (Championship) yang dinaikkan pangkat pada musim depan untuk bersaing dengan kelab-kelab besar seperti Manchester United, Chelsea, Arsenal dan Liverpool.

Mungkin pasukan yang paling gembira adalah Burnley kerana setelah 33 tahun ini adalah kali pertama mereka dapat bersaing di peringkat tertinggi.

Kepada pasukan-pasukan dominan dalam Liga Perdana ini adalah cabaran baru buat mereka setelah dua daripada tiga kelab yang di naikkan pangkat musim lepas iaitu Hull dan Stoke berjaya menempatkan diri mereka untuk bersaing pada musim depan sehingga tergelincirnya pasukan besar seperti Newcastle.

Paling membanggakan adalah Stoke City yang berjaya menempatkan diri mereka di pertengahan liga pada musim pertama mereka dalam Liga Perdana.

Semoga kehadiran pesaing baru dalam Liga Perdana musim depan dapat merancakkan lagi persaingan dalam liga.

p/s : Jangan main untuk satu musim saje macam West Brom dan Derby County..

No comments:

Post a Comment