Pengikut Blog Ini

Sunday, May 23, 2010

Seperti Dijangka - Inter Milan Juara Eropah


Sudah terjawab segalanya.. Kejuaraan Treble sah milik Inter Milan apabila mereka berjaya memenangi trofi ketiga mereka apabila menjuarai Piala Liga Juara-Juara awal pagi tadi dengan menewaskan Bayern Munich 2-0.

Walaupun aku tengok sambil tidur ( akibat mengantuk yang amat sangat.. Ahaha..) dapat gak lah menikmati suasana final tu.. Ehehe.. Seperti dalam entri sebelum ini aku meramalkan kemenangan Inter cuma mungkin jaringan saja yang tidak tepat.. Aku ingat Bayern boleh nak jaringkan gol tetapi mereka tidaklah seperti yang aku sangkakan.. =)

Apa-apa pun tahniah buat Inter dan Jose Mourinho yang berjaya memenangi kejuaraan treble untuk musim ini. Walaupun aku tak suke sangat Mourinho lebih-lebih lagi sewaktu dia membimbing Chelsea, aku tak nafikan karisma yang dibawa olehnya. Dengan kata lain Mourinho adalah seorang pengurus yang pada aku sangat cemerlang.

Mungkin suatu hari nanti Mourinho akan menggantikan Sir Alex Ferguson di Old Trafford apabila Sir Alex sudah tidak mahu lagi menguruskan United dan bersara. Siapa yang tahu kan..

Buat Bayern, tahniah juga sebab melangkah ke final Liga Juara-Juara. Aku optimis pada musim depan United akan tampil lebih hebat dalam kempen peringkat Eropah..

p/s : Masih teringat kejayaan Kedah menang treble 3 musim berturut-turut.. Ehehe.. =)

No comments:

Post a Comment