Pengikut Blog Ini

Thursday, September 3, 2009

Huru-Hara Aku Dibuatnya...


Kehidupan semakin huru-hara.. Hehe.. Kehidupan aku la.. Bukan kehidupan orang lain.. Menghadapi cabaran tambang bas Rapid KL yang naik 500% bermula 1 September ritu.. Yelah.. dulu aku belanja RM 1 je untuk satu hari naik bas.. Tapi sekarang ni kene belanja lebih kurang RM 5 ringgit sehari.. Sebabnya Rapid dah membuat penstrukturan baru untuk tambang basnya.. Sekali naik untuk laluan Tempatan kene bayar tambang Rm 1.. Aku berkira-kira kene tukar bas sebanyak lima kali untuk pergi dan balik.. Pergi 2 kali, balik 3 kali.. Jadilah RM 5..

Tak pelah.. Nak buat macam mana kan.. Biasa la tu.. Kerajaan pun bole berubah.. Inikan pula tambang bas.. Nak jimat aku kene beli la Rapid Pass tu.. RM 40 sebulan.. Tapi tak beli-beli pun.. Bila entah aku nak pegi beli.. Haha.. Rasa cam malas je nak pergi beli.. Dah tu gaduh ke tambang naik 500 %.. Entah pape aku nih.. Hehe..

Nampaknya 2 minggu sebelum raya ni adalah waktu yang paling kritikal pada aku.. Assignment yang masih ada yang belum diselesaikan.. Kelas-kelas ganti... Memang menguji sungguh ketahanan mental. Heheh... Adat la kan.. Name pun pelajar.. Bukan senang nak senang dan bukan susah kalau nak susah..

Semoga aku terus kuat menghadapi hari-hari yang mendatang...

p/s : Takde ape nak tulis pun sebenarnya.. Saje je ni.. =)

No comments:

Post a Comment