Pengikut Blog Ini

Friday, July 10, 2009

Bila Si Bodoh Buat Kerja Bodoh..!!


Menyusahkan. Kalau nak sangat mati pegi je la mati.. Tak payah nak menyusahkan orang yang nak hidup aman dan tenteram kat dunia ni. Naik meluat aku baca kisah-kisah orang ugut nak bunuh diri ni. Kalau betul-betul nak mati terjun je terus ni banyak songeh plak nak kene ada orang selamatkan.

Sebenarnya aku dah lame nak beri pendapat tentang orang nak bunuh diri tapi pengecut ni. Dah berdiri tepi bangunan, tepi jambatan tapi tak terjun-terjun pun. Kebetulan surat khabar hari ni ade cerita seumpama ini lagi yang berlaku. Seorang gadis yang tiada akalnya telah menyusahkan ribuan penumpang LRT hampir sejam dek perangai bodohnya yang nak ugut terjun dari jambatan ke laluan LRT. (baca sini)

Huh. Menyusahkan betul. Gaduh ngan pakwe sibuk nak terjun jambatan. Dah tu penakut plak. Kalau orang yang betul-betul nekad nak bunuh diri dia akan terjun je. Takde publisiti murahan macam ni. Bomba banyak lagi kes yang lebih penting. Bukan nak duk menyelamat orang bodoh macam minah ni je.

Nasib baik la aku tak jadi bomba. Kalau tak mau je aku tolak minah tu. Jatuh mati angkat mayat hantar hospital. Buat laporan kata tak sempat diselamatkan. Senang. Nak sangat mati.. Hish.. Geram...

Kepada makhluk-makhluk yang nak sangat bunuh diri kat luar tu, tak payah nak terjun dari bangunan ke jambatan ke kalau dah tau diri tu pengecut. Minum je racun. Terus mati. Tak menyusahkan hidup orang ramai pun. Sekian..

p/s : Semoga dikukuhkan iman dalam diri....

4 comments:

  1. sapa kata minum racun tak menyusahkan org ?
    Polis dah sure kena siasat.
    Doktor dah tentu kena buat post-mortem
    Pembawa van mayat ? Pemandi jenazah ? Tukang gali kubur ? Ahli kubur pastinya marah2 sebab mereka pun tak aman dengar jenazah kena azab. Kubur sebelah menyebelah pulak tu..Kalau aku, aku pun marah ahli neraka parking sebelah aku :)

    ReplyDelete
  2. Pakcu : Haiya... Hidup susah.. Dah mati pun susah..

    ReplyDelete
  3. Aku fikir la kan...minah 2 bkn la berani sgt nak bunuh diri..dia nak tarik p'hatian pakwe dia je kot...2 yg m'ugut nak bunuh diri tp x jugak bunuh diri 2...
    Mintak dijauhkan Tuhan dr m'jadi spt itu...I don't wanna be a stupid girl...

    ReplyDelete
  4. Mayahalim : Semoga dijauhkan daripada sebarang kemungkaran....

    ReplyDelete