Pengikut Blog Ini

Friday, May 8, 2009

Yang Haram Tetap Haram....





Sakit hati dan kecewa apabila melihat kemuliaan DUN dicemari oleh puak-puak yang berkepentingan. Apa yang berlaku di DUN Perak hari ini aku lihat sebagai sesuatu yang tidak seharusnya berlaku.

Jika BE_END mengatakan mereka tidak merampas negeri Perak daripada PR, tetapi mereka dengan jelas terang dan nyata merampas kerusi Speaker. Speaker DUN Perak, V. Sivakumar diheret oleh puak-puak BE_END bagi merealisasikan impian mereka merampas kerusi tersebut. Tiada adab dan tatasusila. (klik sini)

Entah apa lagi yang bakal berlaku dalam hari-hari yang seterusnya. Kalau BE_END ''gentle'' biar rakyat yang menentukan. Jangan kata Pilihanraya itu pembaziran. Jika sehingga ke tahap ini DUN dicemar dek kerna perbalahan siapa yang berkuasa, aadalah menjadi tanggungjawab rakyat untuk menghakimi siapa yang dimahukan mereka.

PENGECUT sahaja yang duk canang satu Malaysia dapat sokongan tapi tak de bukti yang mereka ada sokongan. Huh. Penat dah aku tengok krisis yang tak berkesudahan ini. Sedangkan aku yang BUKAN rakyat Perak ini pun merasa sesak jiwa dan raga melihat kemuliaan Dewan dicemari, apatah lagi rakyat Perak itu sendiri. Bak kata pepatah, "Berat Mata Memandang, Berat Lagi Bahu Yang Memikulnya"

Semoga demokrasi di Perak kembali subur dan hak rakyat dikembalikan.. Jalan terbaik, bubarkan DUN dan biar rakyat Perak yang menentukan.

Gambar atas : MB lantikan rakyat
Gambar bawah : MB lantikan katak

p/s: Sentiasa percaya bahawa kebenaran akan muncul jua akhirnya...

3 comments: