Pengikut Blog Ini

Thursday, June 30, 2011

Antara Olimpik dan World Cup...

Pergh.. Lama gile la aku tak mengarut kat sini. Ahaha... Ada gak orang yang tanye nape tak update.. Aku cam bese la bagi jawapan klise tahap teragung. Busy sket ar.... Wakaka..

Cukup sampai kat  situ intro. Aku sebenarnya nak kongsi-kongsi la cerita pasal bola Malaysia skang ni.. Ingat nak tulis minggu lepas. Tapi kasi simpan la cerita sampai mingu ni.. Bole lump sum skali cerita kelayakan Olimpik dengan kelayakan  World Cup. Jimat masa dan korang-korang yang baca blog aku ni pun tak payah la nak baca banyak kali cerita yang lebih kurang sama.. Cewah..! Cam ramai je yang baca blog aku ni.. Hehehe..


Firstly, kelayakan Olimpik. TAHNIAH buat pasukan HARIMAU MUDA yang berjaya melayakkan diri kedalam kelompok 12 pasukan terbaik di Asia. Bukan senang woo.... Puluh tahun nak sampai level ni.. Baru sekarang dapat.. Keputusan seri tanpa jaringan di Beirut dan aksi cemerlang di Bukit Jalil memberikan tiket kepada Harimau Muda untuk beraksi di pusingan yang seterusnya. Komen aku : First half memang TERBAEK..!! Sayang second half kena main 10 player.. Kalo tak memang lagi TERBAEK la sampai habis game... Hehehe.. Defense memang bagus.. Giler dowh.. 40 minit kena defense.. Aku tengok pun penat.. Haha.. Pape pun  Selamat Maju Jaya buat Harimau Muda untuk pusingan yang seterusnya. Ada rezeki main lah korang kat Olimpik tahun depan.. Hoho..



Untuk game kelayakan World Cup pulak aku rase ada sedikit macam tak best.. Yang tak best sebab Taiwan tu dapat Away Goal.. Huh. Tak Best..! Anyway overall aku rase game cantik la.. Tak macam zaman-zaman kegelapan dulu.. Corak game ade improvement. Cuma defensive line kena focus lebih sket.. Gol Taiwan tu pun sebab Defense TIDO.! Kalo tidak memang sedap la Malaysia nak gi Taiwan bawak 2 gol.. Hehehe.. Pape pun tahniah la sebab menang.. Hopefully lepas ni improve lagi.. Senang atau susah Malaysia kena gak score sebijik dekat Away nanti. Kita tunggu dan lihat saja hujung minggu ni. Huhu..


p/s : Perjalanan masih jauh lagi untuk ke Brazil dan London.. Tapi apa saja bole berlaku.. ALL THE BEST..!!

No comments:

Post a Comment