Pengikut Blog Ini

Thursday, January 28, 2010

Lenyap Sudah Ego City...


City tersungkur. Arsenal macam malas nak menang. Chelsea plak tak reti-reti nak kalah.. Tiga kesimpulan paling mudah yang aku boleh buat untuk match awal pagi tadi.. Aku sebenarnya nak tulis entri ni awal lagi.. Tapi pagi tadi tersangatlah mengantuk dan malas nak tulis ape-ape.. Hehe..

Apa-apa pun United berjaya melenyapkan ego City dalam pertembungan awal pagi tadi. Dan sekali lagi Rooney menjadi penyelamat apabila menanduk kemas bola hantaran Giggs pada waktu kecederaan... Nampaknya impian City nak ke final Carling Cup terkubur lah yek.. Hehe..

Dalam persaingan liga pula seperti dijangka kedudukan pendahulu liga kembali berubah apabila Chelsea kembali menerajui takhta liga setelah menang menentang Birmingham di Stamford Bridge. Arsenal pula gagal meraih tiga mata apabila hanya seri tanpa jaringan dengan Villa ; lawan United di final Carling Cup.

Seperti yang telah aku nyatakan dalam entri sebelum ini, walauapapun yang berlaku pertembungan Arsenal-United pada hujung minggu ini merupakan pertembungan yang paling utama bagi menghangatkan lagi perebutan juara liga bagi musim ini tatkala Chelsea berkemungkinan akan terus mengukuhkan kedudukan mereka di persada liga apabila turun menentang Burnley di gelanggang lawan.

Kepada City, piala FA masih ada untuk direbut dikala pesaing terkuat seperti Arsenal, United dan Liverpool (kuat lagi ke..?) tersingkir awal dalam kejohanan kali ini..

Buat Liverpool pula teruskan usaha kebangkitan anda atau barisan bintang anda akan melangkah keluar daripada skuad untuk musim yang akan datang...

Glory..Glory.. Man United...

p/s : Menanti dengan penuh debaran Super Sunday..!!

*********************************************************************************

No comments:

Post a Comment