Pengikut Blog Ini

Friday, April 10, 2009

Kabinet Baru : Jangan Sekadar Slogan

"Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" Ini adalah slogan terbaru yang kita dengar hasil daripada peralihan kuasa antara Pak Lah dengan Najib. Bunyinya sedap di dengar ditambah pula dengan pengecilan kabinet baru yang dibentuk semalam (klik sini) bagi melicinkan pentadbirannya (harap-harapnyalah)

Tapi apa kata rakyat? Adakah mereka benar-benar akan menerima BN kembali selepas ini? Aku sebagai salah seorang daripada 27 juta rakyat Malaysia hari ini berpendapat, slogan tu janganlah hanya tinggal slogan semata-mata. Penterjemahan dalam tindakan adalah yang paling utama.

Yang paling penting tindakan. Dah bermacam-macam slogan, istilah, dan konsep aku dengar tapi tidak berapa jelas akan tindakan yang telah diambil oleh pihak Kerajaan. Jangan hanya kaya slogan tapi tindakan entah kemana. Masih ingat tentang konsep Islam Hadhari? Melayu Glokal? Itu semua adalah sebahagian daripada slogan yang ada. Dan slogan-slogan ini akan bertambah apabila tiba musim pilihanraya.

Kepada anggota kabinet baru semoga segala urusan dijalankan dengan telus dan amanah. Slogan yang dibina adalah sebagai panduan dan bukan hanya untuk gantung di papan iklan semata-mata.

Rakyat memerhati anda. Silap langkah ini adalah penggal terakhir untuk memerintah. Beware..!!

p/s : Aku rasa BN ni nak tiru PR la dalam memperjuangkan konsep Ketuanan Rakyat..

No comments:

Post a Comment