Pengikut Blog Ini

Sunday, April 12, 2009

Fast & Furious 4 : Tingkatkan Adrenalin..


Keluar daripada kehirukan politik semasa, aku pergi menonton filem Fast & Furious 4. Al-maklum lah, aku memang minat tengok kereta-kereta yang smart dan bergaya ni. Hehe.. Walaupun masuk lewat 10 minit aku rasa aku dapat buat sedikit kesimpulan tentang filem ni.

Pada pendapat aku moral filem ini sangat tinggi. Mungkin la ada orang yang tak setuju sangat pandangan aku ni. Tapi pada aku filem ini penuh dengan unsur kasih sayang.

Apa unsur kasih sayang dalam citer ni, korang kene tengok sendiri. Hehe.. Tak best la nak citer kat sini kan. Tapi itu la yang aku dapat simpulkan disini. Disamping kereta-kereta yang power dan aksi perlumbaan jalanan yang boleh buat korang cuak-cuak udang, dialog citer ni pun boleh la aku kategorikan sebagai baik.

Aku terfikir gak kalau lah filem-filem Malaysia boleh mencapai tahap intelektual seperti filem-filem luar negara pasti lebih menarik. Tapi yang aku lihat tahap intelektual filem-filem Melayu negara kita masih lagi rendah. Bukanlah bermaksud semua filem luar itu berkualiti, tetapi kebanyakan daripadanya adalah sangat bagus.

Cuma satu jer yang aku rase kekurangan dalam filem Fast & Furious 4 ni, aksi lumba keretanya tidaklah sebanyak dan panjang. Mungkin aku je kot rase macam tu.. Tak tau lah.. Huhu..

p/s : Tak suke citer Impak Maksima. Evolusi KL Drift plak jalan citernyer klise. Tapi ok sket daripada Impak Maksima. Hehe..

No comments:

Post a Comment