Pengikut Blog Ini

Wednesday, April 8, 2009

Ayat ''Recycle"" BN...


Muka orang kalah... Hehe.. (sumber Berita Harian)

Ayat klise BN kembali lagi. Setelah tewas dalam dua PRK iaitu di Bukit Gantang dan Bukit Selambau ayat yang akan biasa kita dengar ialah ''Barisan Nasional akan membuat post mortem terhadap kekalahan ini bagi menghadapi pilihanraya yang akan datang'' (tak caye klik sini) HAHAHA!!! Lawak betul aku dengar statement ni.

Aku ingat lagi sewaktu PRU-12 yang lepas. BN mengalami kekalahan yang amat teruk. Ayat ini jugak yang digunakan. Dulu masa kalah dekat Permatang Pauh pun guna ayat macam ni jugak. Kalah dekat Kuala Terengganu pun guna ayat macam ni. Dah tu sampai bila asyik nak buat kajian jer? Apa hasilnya? Yang dulu tu tak habis kaji lagi ker? Mungkin la kot sebab tu asyik kalah jer. Ooops.. Bukan kalah sahaja, tapi kalah dengan majoriti yang lebih besar.. Haha..

Mungkin inilah ayat yang boleh bikin jiwa tenteram barangkali. Aku pun dah naik muak dengar. Rakyat pun nak tergelak bila alasan yang sama diguna banyak kali. Kalau lain sikit pun struktur ayat je yang berbeza. Maksudnya tetap sama. Itulah BN. Dah lapuk.. Jadi alasannya pun lapuk lah..

Wakeup BN.. Kalau berterusan macam ni alamatnya PR bakal membentuk Kerajaan pada masa hadapan. Mungkinlah kemenangan di Batang Ai tu boleh mengubat jiwa lara Najib yang gagal merampas kembali dua kerusi di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Kalau tidak menangislah PM baru kita ni.. Huhu..

Semoga kemenangan ini akan membawa PR selangkah lagi dalam usaha membentuk Kerajaan dalam tempoh lima tahun lagi. Insyallah..

p/s : Lepas ni kawasan mana lagi agaknya yang BN bakal tewas.

2 comments: