Pengikut Blog Ini

Tuesday, July 12, 2011

BERSIH 2.0: Tengoklah Mainstream Media Banyak-Banyak.... Ahahaha..!

Aku mulanya malas nak komen pasal Perhimpunan BERSIH hari tu. Tapi macam seronok juga nak sembang-sembang pasal BERSIH ni.. Al-maklum la.. Cerita pasca Perhimpunan BERSIH ini lebih menarik untuk dibicarakan. Sampai ke hari ini pun kalau sape-sape yang tengok mainstream media, still ada lagi cerita pasal BERSIH ni.. Ahaha.. Dan pastinya cerita-cerita tersebut tidak begitu menunjukkan perkara yang sebenar. Malah ada yang terpesong habis 360 darjah daripada cerita yang sebenar dan sepatutnya.

Salah satu cerita yang paling obvious 360 darjah pusingnya aku rase adalah tentang kehadiran rakyat pada hari tersebut. Kate mainstream media 5 ribu ke 6 ribu je yang ada... Kihkihkih.. Tapi gambar video yang dorang jugak tunjuk tak menunjukkan 5 ke 6 ribu... 50 ke 60 ribu ad la... Entah-entah lebih... Ape da...Gambar tunjuk lain... Cakap lain... Kantoi..Kantoi..

Berpijaklah pada dunia yang nyata. Mainstream media dah tak boleh jadi rujukan utama lagi dah.. Banyak sangat pesongnya daripada yang betul...Rakyat Malaysia sekarang banyak alternatif untuk dapat maklumat. Silap besar lah kalau masih pikir rakyat masih duduk melanguk tengok mainstream media bagi info. Rakyat tidak bodoh dan mudah untuk diperbodohkan. Kita bukan duduk dalam hutan yang tiada komunikasi dengan dunia luar.. Duduk dalam hutan pun dah boleh communicate dengan dunia luar sekarang ni.. Ahaha..

Aku malas nak cakap straight to the point sangat skang ni. Biarlah aku berkias-kias saja... Kalau korang penah baca tulisan aku masa mula-mula menulis dulu memang aku maki je on the spot.. Tapi bukan dalam blog ni la... Blog lain.. Hahaha..Kepada yang berkenaan, jangan ingat kuasa yang mereka ada sekarang akan kekal sampai kiamat. Suatu hari nanti kebenaran akan terserlah.. Jangan dipandang enteng kuasa rakyat.. Suara rakyat suara keramat.. Sekali rakyat bangkit seumur hidup terasa perit.... INGAT TU..!!

p/s: Aku malas nak komen banyak-banyak. Cuma sedikit kecewa dengan cara layanan terhadap para demonstran yang tidak bersenjata..... 1 DUNIA tahu cara layanannya.. Taktau gak pegi tengok youtube atau apa saje selain daripada mainstream media yang 200% menyokong _______________(isikan tempat kosong. Ehehe..)

No comments:

Post a Comment