Pengikut Blog Ini

Sunday, August 9, 2009

Mula-Mula Babi.. Sekarang Arak... Lepas Ni..?

Jangan cuba menangguk di air yang keruh. Tu je aku nak cakap kepada puak-puak yang suka sangat nak mengadu domba dan cuba untuk mengambil kesempatan atas kesusahan orang lain. Secara lebih tepatnya, aku tujukan khas buat UMNO yang dilihat cuba untuk tunjuk ''hero'' dalam isu arak yang hangat diperkatakan di Selangor sejak kebelakangan ini.

Malas aku nak cerita panjang-panjang. Semua orang pun dah tau. 1 Malaysia pun tahu tentang isu ni. Betul la orang cakap, bila kita berkuasa, kita tak ambil peduli. Bila kita dah hilang kuasa baru nak sibuk-sibuk. Dan itulah yang terjadi kepada UMNO Selangor sekarang ni.. Dulu bila mana berkuasa, tak ambik kisah pun pasal arak ni.. Sekarang ni sibuk nak tunjuk baik pulak.

Aku menyokong penuh tindakan PAS dalam usaha untuk membanteras penjualan arak secara berleluasa di Selangor ini. Apalah salahnya jika arak tidak dijual secara terbuka..? DAP sebagai salah satu komponen dalam PR seharusnya lebih sensitif terhadap isu ini. PAS juga hendaklah menerangkan dengan sebaiknya kepada DAP agar tidak timbul salah faham antara kedua-duanya..

Terbaru, kenyataan Pemuda UMNO Malaysia yang mencabar PAS untuk keluar daripada Pakatan Rakyat (klik sini) dilihat sebagai satu tindakan terdesak dalam usaha memecahbelahkan kerjasama antara komponen dalam PR. Cabaran itu juga dilihat sebagai kekeringan idea dalam usaha UMNO untuk menarik kembali sokongan rakyat kepada mereka.

Aku amat pasti dan yakin sekali bahawa isu-isu yang melanda PR hari ini akan dijadikan modal kempen UMNO dalam menghadapi PRK Permatang Pasir yang akan datang. Dan aku juga pasti UMNO pasti menerima kekalahan yang seterusnya di Permatang Pasir.. Insyaallah..

p/s : Apa pulak lepas ni...

2 comments:

  1. standard la bro..aku hangin dgn su nih. dasar mangkuk tingkat ! mangkuk tandas pun ye.
    Dok heboh tindakan pas..cabar orang itu ini..piirraahhh..hang 50 tahun jaga selangor hang buat apa..hang tak mansuhkan arak walau sebotol pun. hang sensitif ke dengan kawasan tpt majoriti melayu ? x jugak..seven eleven tu jual arak start dengan zaman hang lagi. Hang dok kata org lain buat apa ? Hang bagi lesen. Hang timbun arak.Bukan setahun dua hang buat kerja tuh. Hang punya taik hang suruh org lain cuci ?! Bengong. Ni la jahil murakkab namanya..sesat lagi menyesatkan.dah bodoh nak org lain bodoh sama mcm dia.Munafik !
    Maap la..aku mmg emo dgn isu nih.

    ReplyDelete
  2. aku emo :
    Huh..! Xpe kalau nk emo pasal isu nih.. Aku kekadang tu mmg rase nk bg penampor je kt UMNO ni.. Cuma xmampu je nk bg betul2.. Bg penampor dlm PRU je la kpd UMNO ni..

    ReplyDelete