Pengikut Blog Ini

Sunday, July 5, 2009

Manis Itu Bisa...


Sandiwara bakal bermula walaupun sandiwara itu telah pun bermula sejak awal lagi menjelang PRK DUN Manik Urai. Nampaknya Manik Urai bakal menjadi anak angkat kepada Kerajaan Pusat jika BN memenangi PRK ini. (klik sini) Hahaha.. Gula-gula lagi yang di taburkan oleh pimpinan BN. Mula-mula anak emas, kemudian jadi anak angkat pulak. Lepas ni apa pulak agaknya..

Tolonglah BN, jangan bagi gula-gula murahan seumpama itu.. Jangan cuba ''ugut'' pengundi di Manik Urai. Jangan cuba untuk memperbodohkan pengundi di sana. Jika benar BN boleh membawa perubahan disana mengapa tidak dilaksanakan sewaktu mereka menang di kawasan tersebut pada 2004..?

Tindakan untuk menjadikan Manik Urai sebagai anak angkat Kerajaan Pusat apabila dilihat daripada perspektif yang berbeza, boleh dianggap sebagai ''rasuah politik'' secara tidak langsung kepada pengundi disana. Mungkinlah pandangan aku ini tidak begitu tepat, tetapi secara rasionalnya adalah berasas.

Kenapa tidak diambil mana-mana DUN yang telah dimenangi di Kelantan itu untuk dijadikan anak angkat..? Kenapa mesti Manik Urai..? Jawapannya mudah, hal ini kerana PRK DUN Manik Urai adalah sangat penting bagi UMNO dalam usaha untuk menaikkan kembali reputasi mereka yang dilihat semakin merudum. Maka, oleh sebab itu gula-gula manis yang berbisa ini di taburkan.

Kepada PAS yang mewakili Pakatan Rakyat, teruskan perjuangan anda dalam menjadikan Islam sebagai teras dalam memperjuangkan hak rakyat. Kekuatan dalam Islam itu akan terus membantu anda. Selamat berjuang demi rakyat..

p/s : Kemenangan untuk rakyat...

No comments:

Post a Comment