Pengikut Blog Ini

Wednesday, June 24, 2009

Terkuburnya Satu Mimpi Indah...


Umpama mimpi indah. Tengah syok duk bermimpi tup-tup jatuh katil. Hahaha.. Itulah yang jadi kepada UMNO apabila PAS dengan sebulat suara menolak sebarang cadangan tentang Kerajaan Perpaduan dengan UMNO. Nampaknya UMNO dah hilang satu lagi nyawa dalam usaha untuk memecahbelahkan Pakatan Rakyat.

Seperti yang dijangka sebelum ini, idea kerajaan perpaduan itu hanyalah sekadar mimpi indah UMNO/BN yang hanya ingin menyelamatkan diri mereka daripada terus tersungkur dalam arena politik negara. Syukurlah idea pembentukan kerajaan perpaduan ini ditamatkan dengan jayanya apabila Presiden PAS menarik kembali sebarang cadangan dan perbincangan tentang kerajaan perpaduan ini.

Namun seperti biasalah, media-media pencacai UMNO sudah semestinya tak duduk diam. Kalau tak percaya boleh la klik disini untuk melihat betapa petahnya lidah rasmi UMNO ini berkata-kata. Tapi tak mungkin la orang tak percaya kan.. Hahaha...

Apa-apa pun tahniah kepada PAS dan Pakatan Rakyat dalam menguburkan terus isu ini. Nampaknya UMNO kene cari jalan lain untuk mengelakkan diri daripada terus lemas dalam lautannya sendiri..

p/s : UMNO tiada lagi isu di Manik Urai....

4 comments:

  1. yes...
    kite tgk sket mcm mne umno nk buat lps ni..
    buat kerajaan perpaduan dgn pkr pulak ke?
    heheh..

    ReplyDelete
  2. Amirul : Sapelah yang nak berpadu ngan dorang.. Heheh..

    ReplyDelete
  3. jgn ada yg terhegeh2 nak berpadu.
    puak nih mana leh pcya.spesis salam depan terajang belakang

    ReplyDelete
  4. Alex : "Salam depan terajang belakang" Hehe.. Aku suka ayat ni..

    ReplyDelete