Pengikut Blog Ini

Monday, May 25, 2009

Penutup Dramatik Saingan EPL...




Pada pandangan aku, saingan Liga Perdana Inggeris musim ini adalah antara musim yang paling sengit dan dramatik. Bukan setakat persaingan sengit untuk menakluk takhta liga malah persaingan untuk mengelakkan keciciran ke liga bawahan.

Dalam perlawanan terakhir hari ini, Hull City adalah antara pasukan yang paling gembira walaupun tewas 0-1 kepada barisan muda United di KC Stadium. Gembira kerana masih lagi dapat bersaing dalam liga perdana setelah tewasnya pesaing terdekat iaitu Newcastle kepada Villa.

Antara pasukan lain yang terpaksa melupakan saingan liga perdana musim depan selain Newcastle ialah Middlesbrough dan juga West Brom.

Sungguhpun demikian aku tetap nak bagi credit kat barisan muda United kerana memenangi perlawanan malam ini. Hehe.. United nampaknya tidak ketandusan pemain pelapis untuk terus menjadikan pasukan ini mantap pada masa depan.

Tahniah kepada pasukan-pasukan yang masih lagi kekal dalam liga perdana dan tahniah juga kepada Manchester United kerana masih mengekalkan kejuaraan untuk musim ketiga berturut-turut.. Love United Forever..

p/s : Macam mane agaknya kalau Liverpool yang kene relegate.. Hehe...

No comments:

Post a Comment