Pengikut Blog Ini

Sunday, May 24, 2009

Bak Kata Pepatah UMNO "Gimik Politik"


Aku sebenarnya macam malas nak tulis banyak pasal cerita-cerita politik dalam blog ni. Tapi kadang-kadang tu tak tahan. Mesti nak tulis jugak. Hehe.. Aku ade terbaca satu laporan akhbar yang mengatakan bahawa ratusan ahli UMNO di Perlis akan keluar beramai-ramai dari parti. (klik sini) . Adakah ini benar-benar satu mainan politik atau bak kata UMNO "gimik politik" atau sememangnya parti itu sudah tidak begitu relevan lagi hari ini?

Ini hanyalah sekadar pandangan aku. Mungkin ade yang tak bersetuju. Pada aku, mungkinlah benar ini sebagai gimik politik untuk menarik perhatian pucuk pimpinan UMNO kerana puak-puak yang duk canang nak keluar ni adalah orang-orang yang dikatakan tak mendapat perhatian daripada pucuk pimpinan parti.

Alah, macam satu keluarga la. Mak bapak tak bagi perhatian anak nak lari dari rumah. Daripada satu sudut yang lain, ini mungkin juga sebagai satu perangkap politik untuk menjerat Pakatan Rakyat seperti mana yang telah berlaku di Perak sebelum ini. Baru seminggu masuk PR, tup tup masuk UMNO balik. Siap bawak 3 ekor makhluk tu sekali. Semua orang tahu rasanye. Tak payah la aku cakap sape.

Selepas daripada peristiwa itulah aku merasakan bahawa kalau puak-puak UMNO nak keluar parti dan join PR, aku berpendapat ada baiknya diselidik terlebih dahulu apa niat mereka sebenarnya. Jika benar mahu berjuang bersama PR, dan tinggalkan UMNO alhamdulillah. Tapi jika sekadar nak tarik perhatian tak payah. Aku tahu yang PR memerlukan lebih ramai sokongan, tetapi dalam pada itu, mereka juga seharusnya lebih berhati-hati dek permainan politik hari ini, lebih-lebih lagi dalam menghadapi putar belit parti pemerintah.

Semoga PR terus mendapat tempat di hati rakyat dan melaksanakan tanggungjawab mereka demi rakyat...

p/s : Nak keluar biar betul-betul.. Jangan nak main-main...

No comments:

Post a Comment