Pengikut Blog Ini

Saturday, April 4, 2009

Terancang Atau Pincang..?

Masih lagi sekitar PRK yang bakal menyusul. Kalau kita sedar, tidak kiralah sama ada PRK atau pun PRU situasi seumpama ini pasti akan berlaku. Sama ada kita sedar atau tidak tapi itulah yang sering berlaku.

Apakah itu? Jawabnya ialah akan ada lah orang-orang daripada Pakatan Rakyat (mungkin mereka itu benar-benar penyokong PR) yang akan menyertai BN. Maka akan dicananglah ke seluruh pelosok negara menerusi media-media arus perdana bahawa berlakunya kepincangan dalam PR.

Persoalannya disini ialah mengapa hanya tiba musim pilihanraya sahaja situasi seumpama ini berlaku? Kalau benar ingin meninggalkan Pakatan Rakyat kenapa tidak sebelum pilihanraya? Bukanlah bermaksud PR semakin pincang, tetapi senario ini aku lihat dah jadi macam satu trend kepada BN apabila tiba musim pilihanraya.

Adakah semua ini telah dirancang bagi memburukkan reputasi PR dimata rakyat? Mungkin kebetulan agaknya bila tiba musim pilihanraya barulah rasa nak ''berhijrah'' Mungkin dah dinyatakan dalam kamus BN bahawa musim penghijrahan adalah musim pilihanraya. Jadi tidak hairanlah mengapa ramai yang keluar PR (kononya) untuk menyertai BN.

Walaubagaimanapun, pada pandangan dan firasat aku (ceh macam ahli nujum la pulak. Hehe..) perkara seumpama itu tidak akan menjejaskan PR kerana walaupun ada yang menyertai BN tapi mereka juga harus ingat bahawa ada juga dalam kalangan ahli BN yang menyertai PR. Tapi tidaklah dicanangkan seluas-luasnya oleh media. Takut-takut nanti kene gantung pulak lesen. Hehe..

Semoga harapan rakyat akan tertunai 7 April ini... Aminn..

p/s : Terancang atau pincang..? Hanya mereka yang tahu..

No comments:

Post a Comment