Pengikut Blog Ini

Monday, September 14, 2009

Berjuanglah Demi Agamamu...


Allahuakbar..... Allahuakbar.... Allahuakbar.....

Dalam pada kita sibuk dengan urusan seharian, aku ingin membawa kembali ingatan kita kepada saudara seagama kita yang berada di Palestin yang masih berjuang untuk menentang penindasan daripada puak-puak Yahudi Laknatullah itu.. Aku sebenarnya terpanggil untuk membicarakan hal ini setelah melihat kekejaman tentera Yahudi keatas bumi Gaza dengan lebih dekat lagi.. Dan hari ini juga aku rasa amat bertuah untuk dapat bertemu sendiri dengan salah seorang Ulamak Palestin yang di datangkan khas ke Surau Ar-Rahmah Seksyen 8 Shah Alam untuk membicarakan dengan lebih terperinci dan menceritakan pengalaman beliau sewaktu di Gaza..

Satu perkara yang amat menarik perhatian aku adalah apabila kebesaran Allah itu ditunjuk jelas apabila Allah menghantarkan bantuan bagi melindungi Gaza daripada dimasuki pihak tentera Zionis.. Tentera Zionis sebenarnya tidak pernah sejengkal pun menjejak ke tanah Gaza.. Diceritakan sendiri oleh media Yahudi bahawa tentera-tentera mereka melihat satu pasukan tentera berpakaian putih melindungi seluruh Gaza. Sedangkan apabila ditanya penduduk Gaza tentera-tentera mujahidin di Gaza memakai pakaian yang pelbagai warna dan tiada yang berwarna putih.. Allahuakbar.. Besar sungguh bantuan yang diturunkan oleh Allah kepada bumi Gaza.. Turut diceritakan bagaimana tentera-tentera Yahudi hanya mampu menggugurkan bom keatas bumi Gaza.. Manakala jumlah bom yang digugurkan itu adalah sama jumlahnya dengan jumlah penduduk Gaza.. Yakni tentera yahudi mahu membunuh satu orang penduduk dengan satu bom.. Tetapi sekali lagi kekuasaan Allah mengatasi segalanya.. Hanya sebahagian sahaja bom-bom tersebut berjaya di gugurkan...

Di kesempatan ini aku ingin mengajak seluruh umat Islam agar sama-sama membantu saudara-saudara kita di Palestin. Bukan soal bangsa kita perjuangkan tetapi soal agama yang kita tegakkan..

Kepada yang ingin menderma bolehlah menyalurkan bantuan menerusi Tabung Palestin HALUAN.. Secara ringkas HALUAN Malaysia atau Himpunan Lepasan Institusi Pendidikan Malaysia (PPM 969/88) adalah satu badan bukan kerajaan (NGO) yang aktif menyumbang bantuan kepada yang memerlukan sama ada di tanah air tercinta mahupun di luar negara.

Berikut adalah no akaun untuk menyumbang ke dalam Tabung Palestin HALUAN ini :
  1. BIMB : 14 023 01 003429 2
  2. MAYBANK : 5644 9020 8528
Atau boleh juga menghubungi HALUAN pada talian berikut :
  1. Tel dan Fax : 03-7846 4146
Emel : palestin@haluan.org.my

Sama-sama kita membantu....

No comments:

Post a Comment