Pengikut Blog Ini

Thursday, August 20, 2009

Sketsa Permatang Pasir Bermula...


Dah terbongkar nak buat macam mana kan.. Terima je lah.. Itu je aku nak cakap kepada Rohaizat apabila pendedahan tentang pembatalan lesen guamannya oleh Majlis Peguam di sebarkan. Hahaha.. Kesian aku tengok calon UMNO ni.. Sudah jatuh ditimpa tangga lepas tu tergolek-golek sampai ke kaki lima masuk pulak longkang yang penuh najis. Inilah nasib Rohaizat. Sudahlah kena jadi calon UMNO dikala UMNO semakin ditolak oleh rakyat, terdedah pula pekung di dada.. Nak kene jawab lagi dengan pengundi.. Pening... Pening...

Inilah calon kebanggaan UMNO yang cuba meraih sokongan daripada rakyat di Permatang Pasir. Bak kata Ahmad Maslan, hero.. Sebab sanggup menerima hukuman atas kesalahan orang lain. Hahaha... Hero habis.. Ntah2 memang terlibat sama dalam kes pecah amanah tu.. Aku tak cakap tapi orang boleh nilai.. Kalau aku cakap salah nanti jadi fitnah pulak.. Tak pasal-pasal kene saman.. Hehe..

Media kawalan UMNO pun apalagi, terpaksalah menggandakan kempen untuk calon yang dikatakan akan memegang amanah rakyat dengan sebaiknya ini...Berbuih-buihlah mulut mereka mengatakan PR menyerang peribadi calon... Agaknya mereka sudah lupa apa yang berlaku di Manik Urai.. BN serang habis-habisan peribadi seorang pemborong ikan yang mereka katakan tidak layak.. Mungkin ini bukan serangan peribadi agaknya..

Betullah agaknya kata Ku Li, UMNO sudah tidak ada calon lain agaknya... Semuanya takut KALAH..! Terpaksalah ambik orang yang dah terbatal lesen guamannya dek kerna songlap duit..! Hancus.. Tak tau la aku nak cakap ape.. Biarlah rakyat yang mengadilinya menerusi kertas undi..

p/s : Kepada peguam yang terbatal lesen guamannya : Kalau menang nanti jangan nak songlap duit rakyat pulak.... =p

2 comments:

  1. Salam ziarah,
    Sangat seronok membaca blog sdr. Teruskan reformasi...

    ReplyDelete
  2. Zura Halid,
    Terima kasih atas sokongan saudari.. Semoga kita akan dapat saling bertukar pandangan.. Salam Reformasi...

    ReplyDelete