Pengikut Blog Ini

Friday, April 17, 2009

Cabaran Menanti di Penanti.


Cabaran baru. Dua patah perkataan ini sudah cukup untuk menunjukkan betapa BN perlu menghadapi satu lagi cabaran baru dalam PRK DUN Penanti akan datang. Dalam usaha mengekang kebangkitan Pakatan Rakyat dan menawan semula hati rakyat, BN perlu berusaha lebih gigih untuk merampas semula kerusi DUN yang sebelum ini disandang oleh Mohammad Fairus Khairuddin dari PKR (gambar).

DUN Penanti diishtihar kosong setelah penyandangnya itu meletak jawatan. Persoalannya disini mampukah BN menarik semula sokongan pengundi di Penanti untuk menyokong mereka kembali? Dan adakah kebangkita PR ini akan terus berkekalan sehingga menjelangnya PRU-13 yang akan datang?

Gerakan dalam kenyataannya, menyatakan bahawa Pilhan Raya Kecil ini sengaja dirancang untuk mewujudkan gelombang sokongan kepada PKR. (klik sini). Mungkinkah Gerakan takut untuk menghadapi PRK ini setelah melihat kepada keputusan-keputusan yang tidak memihak kepada BN sejak akhir-akhir ini? Untuk rekod, BN hanya memenangi satu PRK iaitu di Batang Ai daripada 5 PRK yang telah diadakan termasuk melepaskan kerusi Parlimen Kuala Terengganu kepada PAS.

Walauapapun, cabaran tetap menanti bagi PR dan BN. Bagi BN mungkin ini adalah waktu yang tepat untuk menarik kembali rakyat untuk mengundi mereka (inilahpun alasannya bila ada PRK) dan bagi PR ini adalah satu platform untuk mengukuhkan lagi sokongan rakyat terhadap mereka setelah memulakan musim yang cemerlang dengan 4 kemenangan dalam PRK sebelum ini disamping mengekalkan kerusi PR di Penanti.

Selamat Berjuang kepada Pakatan Rakyat...

p/s : Apalagi modal BN kali ni...

No comments:

Post a Comment